توجه! : کاربران عزیز اگر برای خرید یا سفارش محصولی نیاز به مشاوره داشتید با شماره 09364549266 تماس بگیرید.

09119542983 wppluginfo@gmail.com ساعت 8 تا 24 مازندران ، ساری

پلاگین وردپرس چیست ؟ | WordPress Plugin

پلاگین وردپرس چیست ؟ | WordPress Plugin

پلاگین وردپرس چیست ؟ | WordPress Plugin

پلاگین یا افزونه های وردپرس در واقع امکانات و ویژگی های جدید و جذابی هستند که با نصب و استفاده از آنها در وب سایت خود ، می توانید به آن امکانات و ویژگی ها  به راحتی دسترسی پیدا کنید ، پلاگین ها یا افزونه ها در واقع ، تکه کد ها و نرم افزار هایی هستند که به کد اصلی یا نرم افزار اصلی وب سایت اضافه می شوند.

افزونه ها باعث کامل تر شدن امکانات و ویژگی های یک وب سایت می شوند ، نصب و افزودن پلاگین ها کار بسیار ساده ای می باشد و به طور کلی پلاگین های رایگان و پلاگین های غیر رایگان وجود دارند که در دسترس هستند و با توجه به استفاده و نیاز های مد نظر می توان آن ها را دانلود یا خریداری کرد.

 

 

عملکرد پلاگین وردپرس و لازم بودن نصب آنها

پلاگین یا افزونه های وردپرس در واقع مکمل های یک وب سایت هستند که با نرم افزار وردپرس طراحی شده است ، با استفاده از پلاگین های وردپرس به راحتی می توان امکانات جدید را به سایت اضافه کرد تا کاربران سایت بتوانند به راحتی از امکانات جدید بهره ببرند ، پلاگین های بسیار زیادی وجود دارد که هر کدام مربوط به یک فعالیت خاصی می باشد ، پلاگین هایی مانند WooCommerce ، WPforms ، Elementor ، WP Rocket ، Yoast SEO و All In One SEO و هزاران پلاگین دیگر که در دسترس قرار دارد.

برای طراحی یک پلاگین باید دارای مهارت کامل در زمینه کد نویسی زبان برنامه نویسی PHP باشید ، اما پلاگین ها این امکان را به شما می دهند تا بدون نوشتن حتی یک خط کد ، به راحتی آنها را دانلود و نصب کرده و از امکانات آنها در وب سایت خود استفاده کنید.

 

 

پلاگین وردپرس چیست ؟ | WordPress Plugin

 

 

مزایا استفاده از پلاگین در وردپرس چیست ؟

استفاده از پلاگین ها یا افزونه ها در وردپرس دارای مزایای بسیار زیادی می باشد که در ادامه به مزایا استفاده از پلاگین ها می پردازیم.

 

1- بهبود بخشیدن عملکرد وب سایت وردپرسی

پلاگین ها به صورت منظم حافظه Cash وردپرس و پایگاه داده را پاک می کنند و این موضوع باعث می شود تا عملکرد وب سایت بهبود بخشیده شود ، همچنین افزونه های زیادی وجود دارند که می تواند عملکرد بازاریابی وب سایت را تقویت کند و این نکته بسیار مهمی است.

 

2- افزایش سطح امنیت وب سایت

پلاگین های زیادی وجود دارند که امنیت وب سایت وردپرسی را افزایش می دهند و این مسئله باعث می شود تا دیگر نگران تاثیرات مخرب بدافزار ها در وب سایت خود نباشید.

 

3- رابط کاربری جذاب تر

استفاده از پلاگین های وردپرس باعث می شود تا رابط کاربری وب سایت شما جذاب تر و تجربه کار کردن با وب سایت شما بهتر شود که این نکته باعث جذب مخاطبان می شود.

 

 

 

نکات مهم در انتخاب و نصب پلاگین های وردپرس

در انتخاب و نصب پلاگین های وردپرس باید به نکاتی توجه داشته باشید که بسیار مهم هستند و ممکن است توجه نداشتن به این نکات اثرات مخربی را بر روی عملکرد وب سایت شما داشته باشد.

1- اعتبار پلاگین را حتما باید بررسی کنید و مد نظر داشته باشید بهتر است پلاگینی را نصب کنید که آخرین بروزرسانی آن نزدیک ترین تاریخ باشد.

2- بهتر است فقط پلاگین هایی را در وردپرس خود نصب کنید که مورد استفاده شما قرار می گیرند و ضروری هستند ، ممکن است پلاگین های غیر ضروری با دیگر پلاگین های وردپرس شما دچار تداخل شوند و این اثر منفی بر روی عملکرد وب سایت شما خواهد گذاشت.

3- بهتر است قبل از نصب هر پلاگینی ابتدا آن را تست و امتحان کنید و پس از اطمینان ، آن را نصب کنید.

4- از پلاگین های چندکاره استفاده کنید ، این کار سبب می شود تا پلاگین های کمتری نصب کنید و درصد اختلال در عملکرد وب سایت کاهش پیدا می کند.

 

 

کاربران گرامی سایت وردپرس پلاگ ، لطفا پس از مطالعه مقاله آموزشی ”  پلاگین وردپرس چیست ؟ ” نظرات و سوالات خودتان را با ما از طریق ارسال دیدگاه به اشتراک بگذارید.

با تشکر

نویسنده : رسول شعبانی

Visits: 18

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این مطلب نظر دهید !

مطالب زیر را حتما بخوانید ...

وردپرس برای طراحی چه نوع سایتی مناسب است؟

وردپرس برای طراحی چه نوع سایتی مناسب است؟

وردپرس برای طراحی چه نوع سایتی مناسب است؟ وردپرس یک سیستم تولید محتوا بسیار پیشرفته و حرفه ای است که انواع وب سایت …

ادامه توضیحات

افزونه EDD چیست و چه ویژگی ای دارد؟

افزونه EDD چیست و چه ویژگی ای دارد؟

EDD چیست؟ EDD یا Easy Digital Downloads یک افزونه محبوب برای سیستم مدیریت محتوا وردپرس می باشد که به شما این امکان را …

ادامه توضیحات

سایت های مرجع برای یادگیری وردپرس

سایت های مرجع برای یادگیری وردپرس

مهم ترین سایت های مرجع برای یادگیری وردپرس وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) محبوب می باشد که طی این چندسال اخیر میزان …

ادامه توضیحات